.
سازمان همکاری اسلامی افتتاح سفارت توسط کشور خودخوانده سومالیلند در قدس اشغالی را محکوم کرد.
سازمان همکاری اسلامی افتتاح سفارت توسط کشور خودخوانده سومالیلند در قدس اشغالی را محکوم کرد.
سازمان همکاری اسلامی افتتاح سفارت توسط کشور خودخوانده «سومالیلند» در قدس اشغالی را محکوم کرد.
دبیرخانه عمومی سازمان ، افتتاح سفارت توسط کشور خودخوانده «سومالیلند» در قدس اشغالی را به شدت محکوم و تأیید کرد که این اقدام غیرقانونی است و نقض آشکار منشور سازمان ملل و قطعنامههای مربوطه سازمان ملل محسوب میشود و در ادامه تأکید نمود اسرائیل، قدرت اشغالگر، هیچ حاکمیتی بر قدس اشغالی ندارد و تمام تصمیمات و اقداماتی که با هدف تغییر وضعیت سیاسی، حقوقی یا جمعیتی آن انجام میشود، طبق قوانین بینالمللی باطل و بیاعتبار است.
دبیرخانه عمومیبار دیگر همبستگی کامل خود را با جمهوری فدرال سومالی و حمایت بیدریغ خود از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی آن اعلام کرد و از جامعه بینالمللی خواست تا موضع قاطعی در برابر این اقدام غیرقانونی اتخاذ کرده و با آن مقابله کنند.